ul. Komorowicka 39
43-300, Bielsko-Biała

Pn, Wt, Śr, Czw, Pt
8:00-16:00

info@bpc.pl
+48 730 65 50 50

2017-11-22

Inwestycje w start-up drogą do sukcesu?

Świat oszalał na punkcie startupów. Niesamowicie efektywne, innowacyjne, niosące za sobą możliwość zmiany świata, a przy tym zysku. Czy zatem jest to inwestycja idealna?

 

Porady dla inwestorów

Start-up to pierwszy etap powstawania niestandardowej działalności biznesowej. Sam jej początek rzadko składa się z samego pomysłu – dochodzą do niego plany, strategie działań i nowoczesny model biznesowy. Na miarę dzisiejszych czasów. Jest to koncepcja napędzana strategią. Do najbardziej znanych polskich start-upów należy stworzony przez Michała Sadowskiego Brand24 – odpowiadający na po- trzeby dbających o swój wizerunek instytucji. Kolejnym przy- kładem może być LiveChat, który dzięki ułatwianiu kontaktu pomiędzy właścicielami stron, a ich użytkownikami, zrzesza klientów w aż 140 krajach świata. W branży start-upów ry- walizacja o klientów i inwestorów jest ogromna, bo świetne pomysły na biznes nie siedzą już bezczynnie w ludzkich głowach, lecz walczą o uwagę na rynku.

 

Czy warto inwestować w start-upy?

Inwestując nie wykładasz pieniędzy na start-up, model czy pomysł, a na in- tegralny plan biznesowy, który za nim stoi. Stąd wybór wymaga wyważenia i doradztwa. Oce- na realności planów i perspektywy określonego rozwiązania biznesowego na szybko rozwijającym się rynku technologicz- nym jest skomplikowana. Stąd inwestycja w start-upy niesie za sobą ryzyko. Na jednej szali jest niepewność i perspektywa stratnej inwestycji, lecz po przeciwnej stronie ma ciężkie- go rywala — możliwość bardzo intratnego przedsięwzięcia, zmieniającego świat swoją innowacyjnością.

 

Start-upy dla początkujących

Pragniesz, aby z Twoich usług korzystał biały dom, chcesz wzbudzić zachwyt w dolinie krzemowej, a we własnym kra- ju zyskać rozpoznawalność i miano osoby sukcesu? A może Twoja głowa jest pełna pomysłów, a idąc ulicą, wpadasz na to, co mogłoby ułatwić wszystkim życie? Takie osoby mają największą szansę na efektywne stworzenie start-upu. Pragnienie sukce- su i wizjonerski pomysł są standardem w tej branży więc design i komfort korzystania z usług też musi być na najwyższym poziomie. Jednak każ- dy, kto próbował rozwinąć wła- sne przedsięwzięcie jest świadom kosztów, które z niego wynikają. Jak zatem zdobyć środki na nan- sowanie rozwijającej się działalności?

 

Pozyskiwanie środków

Wkład własny najczęściej nie jest wystarczającym źródłem, a pozyskanie inwestorów wydaje się odległym i trudnym te- matem. Jednak na rynku znajdują się przedsiębiorcy, którzy są zainteresowani tego rodzaju inwestycją. Być może zechcą zaufać właśnie Twojemu pomysłowi. Warto zapoznać się z ta- kimi pojęciami jak sieci aniołów biznesu czy fundusze Ventu- re Capital. Indywidualne szukanie inwestora może być trud- nym zadaniem, lecz opłacalnym. Należy przy tym pamiętać, że każdy szczegół planu biznesowego powinien być idealnie dopracowany, ponieważ przedsiębiorca nie chce inwestować w pomysł – a w działający biznes.

 

Start-up należy do dziedzin kreatywnych, zmiennych i wy- znaczających kierunek przyszłości. Przez to jako inwestycja może przynieść ogromne zyski, ale także straty. Warto jednak, za odpowiednim doradztwem i rozpoznaniem branży, rozważyć taką inwestycję, bo w odróżnieniu od innych daje szansę na wpłynięcie na otaczający nas świat i jego rozwój. Wszyscy uczestniczący w powstawaniu start-upu, są jego inwestorami – inwestują czas, kreatywność, nowoczesne idee. W poszuki- waniu nansów mogą pomóc sieci inwestorów, profesjonalne portale zajmujące się tym tematem, czy doradztwo nansowe. Razem możemy wykreować nową rzeczywistość.

Konrad Duszyński – Menadżer BPC oraz Specjalista ds. Finansów
tel. 728 393 341
e-mail: konrad.duszynski@bpc.pl

Robimy właściwe rzeczy
we właściwym czasie

11 Działów
20 Wykwalifikowanych opiekunów
30 Współpracujących specjalistów
4500+ Zakończonych analiz
Powrót do góry